I. Warunki ogólne
1. Sklep internetowy działający pod adresem iczyste.pl (dalej nazywany sklepem internetowym lub sprzedawcą) prowadzony jest przez TEFA DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. z siedzibą w Strzelcach Opolskich, NIP: 6762621666 KRS: 0000981791 (Sąd Rejonowy w Opolu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego), suma komandytowa: 5.000,00 PLN.
2. Dane teleadresowe TEFA Sp. z o.o. Sp.k.: ul. Fabryczna 1, 47-100 Strzelce Opolskie, adres e-mail: dystrybucja@tefa.pl, numer telefonu: +48 77 4400700.
3. Zakup w sklepie internetowym oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
4. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą ze sklepem internetowym czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta to Zamawiający będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
6. Za umowę zawartą na odległość uważa się umowę zawartą z konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Sklep internetowy zawiera informacje przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.
II. Procedura składania i realizacji zamówień
1. Zamówienia składane są za pomocą funkcji dodania produktu do koszyka oraz następnie poprzez przycisk „Zamówienie”. W celu poprawnego przeprowadzenia procedury zamówienia konieczne jest założenie konta użytkownika. Za pomocą konta użytkownika można obserwować status realizacji zamówienia.
2. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji jest prawidłowe podanie pełnym danych Zamawiającego (imię i nazwisko lub nazwa, telefon kontaktowy, e-mail, adres wysyłki). Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości, przez co rozumie się zamówienia błędnie wypełnione, bez podania numeru telefonu lub adresu e-mail, uniemożliwiającego potwierdzenie zamówienia.
3. W przypadku zamówienia towarów nie będących w stałej dostępności w sklepie internetowym, Zamawiający zostanie poinformowany o przewidywanym czasie realizacji zamówienia.
4. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub częściowo realizację złożonego zamówienia, sklep internetowy zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia, przy czym zobowiązany będzie do niezwłocznego powiadomienia o zaistniałej sytuacji Zamawiającego.
5. Zamieszczone na stronach sklepu internetowego ceny poszczególnych produktów stanowią wyłącznie zaproszenie do składania ofert w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. W szczególności wyłączone zostaje zastosowanie przepisu art. 682 Kodeksu Cywilnego. Prezentowany w sklepie internetowym katalog produktów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny.
6. Ceny podawane w sklepie internetowym są cenami wyrażonymi w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT w wysokości 23 %. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez uprzedniego informowania o tym Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że zmiany cen nie będą dotyczyć zamówień znajdujących się w trakcie realizacji.
7. Przy dokonaniu większego zamówienia Zamawiającemu może przysługiwać rabatu indywidualnie przyznany przez sklep internetowy.
8. Sklep internetowy wystawia paragon fiskalny lub fakturę VAT na zakupiony towar. W celu otrzymania faktury VAT należy poprawnie wypełnić dane Zamawiającego, w tym podać NIP.
9. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż wysyłkową, odbiór osobisty możliwy jest jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu. Do każdego zamówienia doliczany jest koszt transportu (koszt wysyłki). Koszt transportu ustalany jest indywidualnie do każdego zamówienia po jego złożeniu. Wycena indywidualna nie oznacza darmowej dostawy. Przy składaniu większych zamówień Zamawiający powinien skontaktować ze sklepem internetowym w celu ustalenia kosztów transportu.
TERMIN REALIZACJI:
- Wszystkie zamówienia realizowane są na bieżąco. Przesyłki wysyłane są codziennie (każdy dzień roboczy) około godziny 15:00. Termin realizacji zależy więc głównie od wybranego sposobu płatności:
- przesyłki za pobraniem - czas dostawy przesyłki firmą kurierską wynosi najczęściej 1 dzień roboczy,
przedpłata na konto bankowe - po zaksięgowaniu wpłaty czas dostawy przesyłki firmą kurierską wynosi najczęściej 1 dzień roboczy. Uwaga! Z przyczyn niezależnych od nadawcy (trudne warunki atmosferyczne, okres wzmożonego ruchu przesyłek, zdarzenie losowe) dostawa towaru może trwać dłużej niż przewidziany 1 dzień roboczy.
- szybka płatność elektroniczna - czas dostawy przesyłki firmą kurierską wynosi najczęściej 1 dzień roboczy,
- Poza tym termin realizacji zamówienia zależny jest od dostępności danego produktu w naszym magazynie. O dostępności towaru informuje system podczas dodawania towarów do koszyka. W przypadku gdyby okazało się, iż zamówionego towaru nie mamy w magazynie, niezwłocznie poinformujemy Państwa o tym fakcie mailowo lub telefonicznie. Czas realizacji zamówienia najczęściej wynosi ok. 24h (w zależności o wybranej formy płatności), jednak w przypadku niektórych towarów może wynieść do 30 dni. O dokładnym terminie dostarczenia przesyłki i jej numerze Nabywca jest indywidualnie powiadamiany przez e-mail (gdy został podany) w momencie wysyłki towaru z naszego magazynu.
III. Sposób płatności
1. Sklep internetowy umożliwia Zamawiającym następujące formy płatności za zamówiony towar:
- płatność przy odbiorze paczki,
- płatność gotówką przy odbiorze osobistym paczki (po wcześniejszym ustaleniu),
- płatność przelewem na rachunek bankowy właściciela sklepu internetowego,
- płatność za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach,
- płatność za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24, obsługiwany przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu.
2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności w postaci przelewu bankowego, przelew powinien zostać dokonany na rachunek bankowy TEFA DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. ul. Fabryczna 1, 47-100 Strzelce Opolskie: - Konto do wpłat w PLN: ING Bank Śląski o/Strzelce Opolskie - 47 1050 1504 1000 0090 8241 2546
IV. Sposób dostawy
Istnieją następujące sposoby dostawy towarów zakupionych w sklepie internetowym:
- paczka kurierska, paczka kurierska pobraniowa,
- przesyłka paletowa, przesyłka paletowa pobraniowa,
- odbiór osobisty (po wcześniejszym uzgodnieniu).
Koszty dostawy zawierają się w następujących kwotach i są zależne od gabarytu przesyłki:
DPD Kurier - 17,99 zł (brutto);
Kurier DPD - 22,99 zł (brutto);
InPost Kurier - 22,99 zł (brutto);
InPost Paczkomaty - 18,99 zł (brutto);
V. Reklamacja
1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar wolny od wad i jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wady zakupionego towaru na zasadach określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny, a wobec Zamawiającego dodatkowo na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Sprzedawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu wydania towaru lub upływu minimalnej trwałości towaru.
Towary sprzedawane w sklepie są objęte gwarancją producenta.
3. Zamawiający zobowiązany jest do kontroli zakupionych towarów niezwłocznie po ich dostarczeniu. O wszelkich nieprawidłowościach dotyczących dostarczonych towarów Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować sklep internetowy w formie pisemnej, nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia dostarczenia zamówienia. W celu usprawnienia procesu reklamacyjnego Zamawiający powinien zawrzeć w powiadomieniu dokładny opis niezgodności towaru z umową.
4. Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta na piśmie (listownie) lub w formie e-mail na adres: sales@tefa.pl
VI. Odstąpienie od umowy
- Zamawiający (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta), który zawarł umowę sprzedaży na odległość ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podania przyczyny, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży w formie pisemnej na adres: TEFA DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. ul. Fabryczna 1, 47-100 Strzelce Opolskie lub drogą mailową: dystrybucja@tefa.pl. Do zachowanie terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej – Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zawierającego umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- od objęcia towaru w posiadanie przez Zamawiającego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
- w przypadku umowy obejmującej wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- w przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego towaru.
3. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży zamieszczony został w sklepie Internetowym w zakładce „Reklamacje i zwroty”.
4. Zamawiający ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminy wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
5. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Zamawiający ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
6. Zamawiający jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Zamawiającego o odstąpieniu od umowy, zwrócić Zamawiającemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Zamawiający, chyba że Zamawiający wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Zamawiającego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Zamawiającego do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Zamawiającego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Zamawiający posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej w zakładce „Informacje o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich”.
VII. Polityka prywatności
1. Wypełnienie danych w formularzu zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego przez TEFA DYSTYBUCJA Sp. z o.o., jako właściciela sklepu internetowego, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
2. Administratorem danych osobowych Zamawiających podanych zgodnie z regulaminem jest TEFA DYSTYBUCJA Sp. z o.o.
3. W sprawie danych osobowych Zamawiający może skontaktować się ze sklepem
za pomocą adresu e-mailowego sales@tefa.pl oraz pod numerem telefonu: +48 774 400 700
4. Administrator za pośrednictwem sklepu oraz innych form komunikacji zbiera
i przetwarza poniżej wyszczególnione dane osobowe Zamawiających przekazywane podczas procesów rejestracji w Sklepie:
Imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres -email, numer telefonu itp.
5. Dane osobowe Zamawiającego będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji złożonego zamówienia, w tym wystawienia faktury VAT i prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom trzecim.
6. Przetwarzanie danych osobowych Zamawiającego pozwala na świadczenie usług m.in. utrzymania Państwa konta, realizowania zamówień, kontaktu związanego
z wykonaniem umowy, a także przesyłanie informacji marketingowych.
7. Dane osobowe Zamawiającego będą przechowywane przez okres trwania umowy na czas zgodny z obowiązującymi przepisami z uwzględnieniem przedawnienia roszczeń oraz zobowiązań podatkowych. Dane osobowe Zamawiającego, co do których wyrażono zgodę na przetwarzanie, będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody
na przetwarzanie.
8. Zamawiający w każdej chwili ma prawo wglądu i zmiany swoich danych osobowych oraz żądania od Administratora niezwłocznego ich usunięcia (tzw. „prawo do zapomnienia”).
9. Zamawiający ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego
się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VIII. Postanowienia końcowe
1. TEFA DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. jako właściciel sklepu internetowego zastrzega sobie prawo do:
- zmiany cen oraz ilości towarów w ofercie sklepu internetowego w ciągu dnia,
- wycofania produktów z oferty sklepu internetowego,
- wprowadzania nowych produktów do oferty sklepu internetowego.
2. W sprawach nieunormowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - kodeks cywilny.
3. Umowa sprzedaży towarów pomiędzy Sprzedawcą (sklepem internetowym) a Zamawiającym zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.